Peste 1,2 milioane de abonamente sunt vândute anual, în medie, în transportul public din Chișinău, după introducerea tarifului unic de 6 lei pentru o călătorie cu troleibuzul sau autobuzul. Măsura a fost aplicată în iulie 2022 și a fost însoțită de lansarea unor noi tipuri de abonamente, diferențiate în funcție de categorie și perioada de valabilitate.
Anterior reformei, media anuală a vânzărilor era de aproximativ 215 mii de abonamente, iar 80% dintre pasageri procurau bilete unice. Acum, 62% dintre călători circulă cu abonament, potrivit datelor prezentate de Lidia Golomoz, șefa Serviciului analiză și prognoză din cadrul Regiei Transport Electric Chișinău (RTEC), într-un interviu pentru IPN.
Aceasta precizează că schimbarea politicii tarifare a dus la o creștere semnificativă a veniturilor, de circa 98%, în condițiile în care abonamentele oferă un cost mediu al unei călătorii de doar 1,74 lei.
Totodată, numărul anual de pasageri care utilizează troleibuzul pentru a se deplasa în Chișinău și în suburbii a crescut de la 121 de milioane la 182 de milioane.
Pentru cele mai importante știri, abonează-te la canalul nostru de TELEGRAM!
Articolul Tot mai mulți chișinăuieni aleg abonamentele pentru transportul public apare prima dată în Realitatea.md.
MAI MULT REALITATEA