Elaborarea noii generații de curriculum pentru învățământul general a fost abordată, pentru prima dată, în cadrul unor instruiri la care au participat 220 de experți. Noile schimbări vizează transformarea curriculumului într-un instrument flexibil, axat pe dezvoltarea gândirii critice, a creativității și a autonomiei elevilor, pe aplicarea practică a cunoștințelor și pe stimularea motivației pentru învățare.
„Acest atelier este un pas important în procesul de actualizare a curriculumului național. Avem ocazia de a analiza concluziile din rapoartele de evaluare și de a le corela cu tendințele actuale din educație pentru a construi un curriculum modern și relevant, adaptat nevoilor elevilor de astăzi”, a menționat Valentina Olaru, secretar de stat al MEC.
Pe parcursul instruirilor, experții au discutat, pentru prima dată, elaborarea noii generații de curriculum pentru învățământul general, acoperind atât disciplinele liceale vocaționale precum sport, arte, coregrafie și teatru, cât și noile materii din Planul-cadru — economie, filosofie, logică, psihologie, științe politice și juridice — precum și curriculumul pentru educația timpurie.
Potrivit Ministerului Eudcației, necesitatea revizuirii curriculumului național derivă din dorința de a transforma educația într-un proces relevant, ancorat în realitatea cotidiană, capabil să dezvolte gândirea critică, creativitatea și autonomia elevului/elevei.
Curriculumul nu mai poate fi o simplă listă de teme sau conținuturi, ci trebuie să funcționeze ca o hartă pentru viață, ghidând elevii în explorarea sensului propriei dezvoltări și a rolului lor în comunitate.
Instruirile au fost organizate de Ministerul Educației și Cercetării în parteneriat cu UNICEF, cu suportul financiar al Parteneriatului Global pentru Educație și vor continua și în perioada 10-12 noiembrie 2025, în format online pentru experții la disciplinele Limba și literatura rusă și Limbile minorităților naționale.
Pentru cele mai importante știri, abonează-te la canalul nostru de TELEGRAM!
Articolul Educație modernă: 220 experți lucrează la un curriculum axat pe competențe și valori apare prima dată în Realitatea.md.
MAI MULT REALITATEA


