Integrarea copiilor cu dizabilități, în special a celor cu dizabilități mentale severe, în sistemul educațional național nu are loc întotdeauna conform așteptărilor părinților sau așa cum și-ar dori cadrele didactice, recunoaște ministrul Dan Perciun. Acesta afirmă că este nevoie de discuții pentru a identifica soluții la această problemă „deloc ușoară”, transmite IPN.
Ministrul subliniază că, prin decizia de a integra copiii cu cerințe educaționale speciale în școlile de învățământ general, „s-a făcut un pas important înainte”, însă sistemul educațional nu reușește încă să le ofere suportul necesar.
„Integrarea trebuie să fie reală și nu doar pe hârtie. Până la sfârșitul anului, vom propune câteva opțiuni de intervenții care pot fi implementate”, a declarat Dan Perciun.
Deciziile vor fi precedate de consultări publice, menite „să reducă presiunea asupra sistemului, să audă părerile profesorilor și, în același timp, să răspundă așteptărilor părinților”, a adăugat ministrul.
Oficialul și-a exprimat speranța că soluțiile implementate, chiar dacă nu vor fi susținute de toată lumea, vor fi acceptate de majoritatea celor vizați.
The post Ministru: Integrarea copiilor cu dizabilități în școli trebuie să fie reală, nu doar pe hârtie appeared first on ipn.md.
MAI MULT IPN
