Serviciul 112 dispune de posibilitatea tehnică de a recepționa mesaje text ca alternativă la apelurile vocale – funcționalitate care permite persoanelor cu deficiențe de auz sau de vorbire să solicite ajutor în situații critice. Îmbunătățirea accesului la Serviciul 112 a fost asumată printr-un nou acord de colaborare, semnat pe 10 decembrie cu asociația obștească „AudiViz”, transmite IPN.
„Prin acest parteneriat, ne propunem să consolidăm mecanismele de comunicare ale Serviciului 112 și să asigurăm că numărul unic de urgență este accesibil tuturor, răspunzând eficient nevoilor persoanelor cu deficiențe senzoriale”, a declarat Anatolie Viniciuc, directorul Serviciului 112.
Administratoarea asociației „AudiViz”, Angela Moiseeva, a menționat că acordul va permite valorificarea expertizei organizației în lucrul cu persoanele cu deficiențe senzoriale, pentru crearea unor soluții care să asigure un acces sigur la raportarea situațiilor de urgență.
Parteneriatul este sprijinit de Ambasada Regatului Unit în Republica Moldova. Lorna Hicks, directoare de proiect, a evidențiat importanța colaborării în promovarea accesibilității și incluziunii sociale, precum și impactul pozitiv asupra comunităților vulnerabile.
Serviciul 112 se află în proces de implementare a unei soluții de tip NG-SOS, care va permite transmiterea rapidă a informațiilor, inclusiv a coordonatelor geografice și a detaliilor vizuale, facilitând raportarea urgențelor într-un mod accesibil.
The post Parteneriat pentru consolidarea accesului la 112 pentru persoane cu dizabilități senzoriale appeared first on ipn.md.
MAI MULT IPN

