Chiar și un pahar de alcool pe zi crește riscurile pentru sănătate, potrivit unui studiu

Studiul, comandat în timpul administrației fostului președinte american Joe Biden și publicat în revista Journal of Studies on Alcohol and Drugs, concluzionează că niciun nivel de consum de alcool nu este lipsit de riscuri pentru sănătate, potrivit Associated Press.

Autorii au constatat că inclusiv nivelurile considerate în mod tradițional „moderate” sunt asociate cu un risc mai mare de deces prematur și cu peste 200 de afecțiuni, inclusiv boli cardiovasculare și cancer.

Cercetarea a fost una dintre cele două evaluări științifice solicitate de guvernul american pentru elaborarea noilor Ghiduri alimentare pentru americani 2025-2030. Cu toate acestea, concluziile sale nu au fost incluse explicit în documentul final publicat de administrația președintelui Donald Trump, care recomandă doar consumul unei cantități mai mici de alcool pentru o stare generală de sănătate mai bună.

Acuzații privind marginalizarea studiului

Robert Vincent, fost responsabil pentru politica privind alcoolul în cadrul Administrației pentru Servicii de Sănătate Mintală și Tratamentul Abuzului de Substanțe (SAMHSA), a acuzat administrația Trump că a marginalizat rezultatele cercetării.

„Provocările cu care se confruntă politica privind alcoolul în prezent nu sunt generate de incertitudini științifice. Ceea ce rămâne în dispută este dacă dovezile vor influența în mod real politicile atunci când intră în conflict cu interese comerciale”, a scris Vincent într-un editorial publicat odată cu studiul.

Departamentul pentru Sănătate și Servicii Umane al SUA (HHS) a respins însă acuzațiile, precizând că studiul a fost analizat împreună cu ansamblul dovezilor științifice disponibile și că recomandările alimentare au fost formulate pe baza tuturor cercetărilor relevante.

Controversa a fost alimentată și de opoziția industriei alcoolului, precum și de criticile formulate de Comisia pentru Supraveghere și Responsabilitate din Camera Reprezentanților, care a susținut că versiunea preliminară a studiului ar fi fost părtinitoare.

Autorii cercetării resping aceste acuzații și afirmă că analiza a fost realizată în conformitate cu standardele științifice și după verificarea eventualelor conflicte de interese.

Alcoolul, cea mai consumată substanță cu potențial adictiv din SUA

„Mă bucur că recomandările oficiale transmit un mesaj compatibil cu datele noastre, și anume că mai puțin înseamnă mai bine”, a declarat Timothy Naimi, directorul Institutului Canadian pentru Cercetarea Consumului de Substanțe din cadrul Universității Victoria și unul dintre autorii studiului.

Potrivit cercetării, recomandarea cea mai adecvată pentru adulții care consumă alcool ar fi limitarea la cel mult o băutură alcoolică pe zi.

Rezultatele sunt în concordanță cu alte studii publicate în ultimii ani, care au pus sub semnul întrebării teoria potrivit căreia consumul moderat de alcool ar avea beneficii cardiovasculare.

Potrivit datelor citate de autori, aproximativ jumătate dintre americanii cu vârsta de peste 12 ani au consumat alcool în ultima lună, alcoolul fiind cea mai utilizată substanță cu potențial adictiv din SUA.

The post Chiar și un pahar de alcool pe zi crește riscurile pentru sănătate, potrivit unui studiu first appeared on Nexta.ro.

MAI MULT NEXTA.RO

ULTIMA ORĂ

ULTIMA ORĂ

Xi Jinping anunță un „consens important” cu Coreea de Nord în urma vizitei liderului chinez la Phenian

Într-un mesaj de mulțumire transmis miercuri, după vizita de două zile la Phenian, Xi Jinping a afirmat că cele două părți au „schimbat opinii aprofundate...

VIDEO | Liliana Iaconi acuză Guvernul că blochează un proiect de lege menit să protejeze cetățenii de majorarea impozitelor pe bunurile imobile

Deputata Liliana Iaconi acuză Guvernul că a blocat un proiect de lege menit să protejeze cetățenii de majorările semnificative ale impozitelor pe bunurile imobile,...

Important

Xi Jinping anunță un „consens important” cu Coreea de Nord în urma vizitei liderului chinez la Phenian

Într-un mesaj de mulțumire transmis miercuri, după vizita de două zile la Phenian, Xi Jinping a afirmat că cele două părți au „schimbat opinii aprofundate asupra unor probleme de interes comun” și au ajuns la o serie de înțelegeri comune, subliniind dorința de a consolida relațiile bilaterale, potrivit agenției de stat KCNA, citată de Reuters. Liderul chinez a precizat că este dispus să colaboreze cu Kim Jong Un pe baza...

Zelenski avertizează Marea Britanie: retragerea drapelului ucrainean de pe primariile britanice riscă să afecteze relațiile bilaterale – „o mică greșeală poate rupe o mare...

Într-un interviu acordat The Guardian, președintele ucrainean Volodîmîr Zelenski a criticat decizia unor autorități locale din Marea Britanie de a retrage drapelul Ucrainei de pe clădirile publice,…The post Zelenski avertizează Marea Britanie: retragerea drapelului ucrainean de pe primariile britanice riscă să afecteze relațiile bilaterale – „o mică greșeală poate rupe o mare prietenie” first appeared on Nexta.ro.

José Mourinho revine oficial la Real Madrid, la 13 ani după plecare

Potrivit informațiilor comunicate de Sport Lisboa e Benfica, mutarea a fost confirmată în urma unui acord între cluburi, Real Madrid achitând aproximativ 15 milioane de euro pentru a-l aduce pe antrenorul portughez José Mourinho. Revenirea lui Mourinho, care a mai condus echipa între 2010 și 2013, a devenit oficială după realegerea lui Florentino Pérez în funcția de președinte al clubului spaniol, în urma alegerilor desfășurate recent. Tehnicianul în vârstă de 63...

José Mourinho revine oficial la Real Madrid, la 13 ani după plecare

Potrivit informațiilor comunicate de Sport Lisboa e Benfica, mutarea a fost confirmată în urma unui acord între cluburi, Real Madrid achitând aproximativ 15 milioane de euro pentru a-l aduce pe antrenorul portughez José Mourinho. Revenirea lui Mourinho, care a mai condus echipa între 2010 și 2013, a devenit oficială după realegerea lui Florentino Pérez în funcția de președinte al clubului spaniol, în urma alegerilor desfășurate recent. Tehnicianul în vârstă de 63...

Statul ar putea renunța la suprataxarea contractelor part-time după patru ani. Specialist: „Acum pot să-i dea afară în 5 minute"

Contractele de muncă part-time ar putea fi taxate din nou în funcție de venitul efectiv realizat, după ce Comisia pentru buget, finanțe și bănci din Camera Deputaților a avizat favorabil proiectul legislativ care elimină suprataxarea acestor contracte începând cu 1 ianuarie 2027.The post Statul ar putea renunța la suprataxarea contractelor part-time după patru ani. Specialist: „Acum pot să-i dea afară în 5 minute" first appeared on Nexta.ro.

Statul ar putea renunța la suprataxarea contractelor part-time după patru ani. Specialist: „Acum pot să-i dea afară în 5 minute"

Contractele de muncă part-time ar putea fi taxate din nou în funcție de venitul efectiv realizat, după ce Comisia pentru buget, finanțe și bănci din Camera Deputaților a avizat favorabil proiectul legislativ care elimină suprataxarea acestor contracte începând cu 1 ianuarie 2027.The post Statul ar putea renunța la suprataxarea contractelor part-time după patru ani. Specialist: „Acum pot să-i dea afară în 5 minute" first appeared on Nexta.ro.

Camera Reprezentanţilor din SUA a adoptat un proiect de lege în valoare de 70 de miliarde de dolari care asigură finanţarea ICE şi a...

Un impas politic de lungă durată în Congresul SUA pe tema fondurilor pentru instituţiile de aplicare a legilor privind imigraţia s-a încheiat marţi, după ce Camera Reprezentanţilor, controlată de republicani, a adoptat un proiect de lege în valoare de 70 de miliarde de dolari care asigură finanţarea Serviciului de Imigrare şi Vamă al SUA şi a Poliţiei de Frontieră pe durata restului mandatului preşedintelui Donald Trump, relatează Reuters.The post...