Trei schimbări simple în rutina zilnică pot reduce cu până la 57% riscul de infarct și accident vascular cerebral

Trei schimbări simple în rutina zilnică pot reduce cu până la 57% riscul de infarct și accident vascular cerebral.

Numeroși factori diferiți influențează riscul de infarct, accident vascular cerebral (AVC) și insuficiență cardiacă. Mulți dintre aceștia țin de alegeri legate de stilul de viață. Astfel, majoritatea oamenilor pot interveni asupra acestora. Iată trei mici îmbunătățiri legate de somn, alimentație și activitate fizică, conform Science Alert.

Condusă de o echipă de la Universitatea din Sydney, cercetarea și-a propus să analizeze modul în care acești trei factori, combinați, influențează sănătatea cardiovasculară. Studii anterioare îi asociase deja, individual, cu o sănătate mai bună a inimii.

Ce au arătat datele

Analiza a 53.242 de persoane a arătat că doar 11 minute suplimentare de somn, 4,5 minute în plus de activitate fizică și un sfert de cană de legume pe zi au fost asociate cu o reducere de 10% a riscului de infarct, AVC și insuficiență cardiacă pe parcursul a opt ani, inclusiv infarct miocardic, AVC și insuficiență cardiacă.

Deși studiul nu poate demonstra o relație directă de cauză și efect, datele au indicat o corelație pozitivă între aceste trei comportamente și un risc general mai scăzut.

„Arătăm că combinarea unor schimbări mici în câteva domenii ale vieții noastre poate avea un impact pozitiv surprinzător de mare asupra sănătății cardiovasculare”, spune nutriționistul Nicholas Koemel de la Universitatea din Sydney.

Cercetătorii au ținut cont de numeroși alți factori de risc importanți, inclusiv vârsta, sexul și obiceiurile legate de fumat și consumul de alcool.

Pentru cei care își doresc un obiectiv mai ambițios, cercetătorii au identificat o combinație optimă de comportamente. Aceasta include 8–9 ore de somn pe noapte, cel puțin 42 de minute de activitate fizică moderată până la intensă pe zi și un scor modest al calității dietei.

Această combinație a fost asociată cu o reducere de 57% a evenimentelor cardiovasculare majore pe parcursul celor opt ani de monitorizare, comparativ cu profilul de sănătate cel mai puțin favorabil din studiu.

Activitatea fizică moderată până la intensă include mersul alert, urcatul scărilor sau transportul cumpărăturilor. Calitatea dietei a fost evaluată în funcție de consumul de fructe, legume, pește și cereale integrale. De asemenea, a fost luat în considerare un consum redus de carne procesată și băuturi îndulcite cu zahăr.

Sursă foto: Shutterstock

Bolile cardiovasculare, principala cauză de deces la nivel mondial

Bolile cardiovasculare rămân principala cauză de deces la nivel mondial. Specialiștii continuă să descopere tot mai multe despre factorii care contribuie la apariția lor și despre factorii de risc implicați.

Există o nevoie urgentă de a înțelege mai bine modul în care sunt declanșate evenimentele cardiovasculare majore. De asemenea, specialiștii încearcă să găsească metode prin care acestea să poată fi prezise cu o precizie mai mare în viitor.

În prezent, multe dintre semnalele de avertizare pot fi identificate din timp. Aceste noi descoperiri contribuie la înțelegerea modului în care riscul pentru sănătatea inimii poate fi redus prin măsuri practice. Analizarea laolaltă a unor factori de risc arată că și schimbările mai mici pot avea beneficii importante.

The post Trei schimbări simple în rutina zilnică pot reduce cu până la 57% riscul de infarct și accident vascular cerebral first appeared on Nexta.ro.

MAI MULT NEXTA.RO

ULTIMA ORĂ

Cod galben de inundații în cinci județe. Hidrologii avertizează asupra creșterii debitelor

INHGA a emis sâmbătă o atenţionare Cod galben de...

Baschet masculin: După 11 ani la vicecampioana CSM Oradea, jucătorul Bobe Nicolescu semnează cu campioana U BT Cluj

Jucătorul Bobe Nicolescu, fostul căpitan al vicecampioanei CSM Oradea...

Paramount primește undă verde pentru preluarea Warner. Departamentul de Justiție a aprobat tranzacția

Departamentul de Justiție al SUA a aprobat vineri achiziția...

China susţine că a capturat testoase şi peşti echipaţi cu dispozitive de spionaj

China a anunţat vineri că serviciile de informaţii străine...

ULTIMA ORĂ

Cod galben de inundații în cinci județe. Hidrologii avertizează asupra creșterii debitelor

INHGA a emis sâmbătă o atenţionare Cod galben de inundaţii, valabilă până duminică la ora 12:00, pentru râuri din cinci judeţe, unde se pot produce...

NEWS ALERT VIDEO | Microbuz înmatriculat în R. Moldova, implicat într-un accident în Ungaria: opt persoane au decedat

Opt persoane și-au pierdut viața, iar una a fost rănită într-un grav accident produs dimineață, în vestul Ungariei. Incidentul a avut loc după ce...

Important

Cod galben de inundații în cinci județe. Hidrologii avertizează asupra creșterii debitelor

INHGA a emis sâmbătă o atenţionare Cod galben de inundaţii, valabilă până duminică la ora 12:00, pentru râuri din cinci judeţe, unde se pot produce creşteri de debite şi niveluri cu posibile depăşiri ale cotelor de atenţie.The post Cod galben de inundații în cinci județe. Hidrologii avertizează asupra creșterii debitelor first appeared on Nexta.ro.

Baschet masculin: După 11 ani la vicecampioana CSM Oradea, jucătorul Bobe Nicolescu semnează cu campioana U BT Cluj

Jucătorul Bobe Nicolescu, fostul căpitan al vicecampioanei CSM Oradea şi component al naţionalei, a semnat cu campioana U BT Cluj.The post Baschet masculin: După 11 ani la vicecampioana CSM Oradea, jucătorul Bobe Nicolescu semnează cu campioana U BT Cluj first appeared on Nexta.ro.

Paramount primește undă verde pentru preluarea Warner. Departamentul de Justiție a aprobat tranzacția

Departamentul de Justiție al SUA a aprobat vineri achiziția studioului hollywoodian Warner Bros. Discovery de către conglomeratul Paramount Skydance, deschizând calea pentru această mega-fuziune în valoare de aproximativ 111 miliarde de dolari.The post Paramount primește undă verde pentru preluarea Warner. Departamentul de Justiție a aprobat tranzacția first appeared on Nexta.ro.

Cum se menține medicul Adina Alberts în formă? „Mănânc cel mult o dată pe zi. Sunt zile în care nu mănânc deloc”

Într-o discuție din emisiunea Marius Tucă Show, medicul Adina Alberts a vorbit despre stilul ei de viață și alimentație. Tema principală a fost dieta, mesele rare și obiceiurile zilnice. Urmărește aici, integral, emisiunea Marius Tucă Show Dieta cu o singură masă pe zi Adina Alberts spune că mănâncă foarte rar, uneori mănâncă o singură dată pe zi. Sunt și zile în care nu mănâncă deloc. Ea descrie acest stil ca un...

China susţine că a capturat testoase şi peşti echipaţi cu dispozitive de spionaj

China a anunţat vineri că serviciile de informaţii străine folosesc broaşte ţestoase şi peşti echipaţi cu senzori de spionaj pentru a colecta în secret date sensibile în apele sale, cu scopul de a crea hărţi subacvatice, relatează AFP.The post China susţine că a capturat testoase şi peşti echipaţi cu dispozitive de spionaj first appeared on Nexta.ro.

Motivul pentru care Ilie Bolojan vine la Chișinău în acest weekend

Prim-ministrul în exercițiu al României, Ilie Bolojan, lider al Partidului Național Liberal, a ajuns la Chișinău. Potrivit surselor IPN, acesta urmează să participe duminică la Congresul Partidului Acțiune și Solidaritate. În contextul vizitei oficialului român, Primăria municipiului Chișinău a anunțat restricții temporare de acces în anumite spații publice din capitală. Măsurile vor fi aplicate în perioada 13 iunie, ora 12:00 – 14 iunie, ora 21:00, vizând zonele centrale ale orașului...

Mircea Miclea, avertisment despre viitorul educației: 9% dintre cadrele didactice sunt sub 30 de ani. Vor rămâne fără profesori

Mircea Miclea, fostul ministru al Educației din guvernul Tăriceanu, a transmis un avertisment dur cu privire la viitorul sistemului de educație din România, potrivit News.ro. Acesta susține că una dintre cele mai mari probleme ale sistemului educațional este îmbătrânirea corpului profesional și lipsa tinerilor care aleg această carieră.The post Mircea Miclea, avertisment despre viitorul educației: 9% dintre cadrele didactice sunt sub 30 de ani. Vor rămâne fără profesori first...