Fondul Națiunilor Unite pentru Copii (UNICEF) și partenerii săi din Republica Moldova au lansat la Chișinău două instrumente-cheie pentru consolidarea intervenției timpurii: un ghid de practici recomandate și o platformă digitală de formare – resurse menite să îmbunătățească sprijinul oferit copiilor cu cerințe educaționale speciale (CES) și familiilor acestora, transmite IPN.
Platforma LearnECD, dezvoltată de Biroul Regional UNICEF pentru Europa și Asia Centrală, a fost adaptată la contextul din Moldova cu implicarea specialiștilor Institutului Mamei și Copilului și ai Societății de Pediatrie. Aceasta oferă cursuri online gratuite destinate specialiștilor din domeniul sănătății și protecției copilului, precum și studenților și cadrelor universitare.
Ghidul „Practici recomandate în intervenția timpurie” a fost elaborat de Asociația Europeană pentru Intervenție Timpurie în Copilărie „EurlyAid” și UNICEF, în parteneriat cu Institutul Național de Intervenție Timpurie în Copilărie „Voinicel”.
„Dezvoltarea și intervenția timpurie au succes doar atunci când sănătatea, educația și protecția socială funcționează ca un singur sistem în jurul copilului și al familiei”, a declarat Maha Damaj, reprezentanta de țară a UNICEF în Moldova.
La rândul său, Marcelina Baleca, reprezentantă a Ministerului Educației și Cercetării, a subliniat că un sistem solid de intervenție timpurie aduce beneficii nu doar copiilor cu cerințe educaționale speciale, ci și familiilor. Cele două resurse lansate sunt esențiale pentru specialiștii implicați în dezvoltarea timpurie a copilului, a adăugat ea.
Ghidul și platforma au fost traduse, redactate și adaptate la contextul local cu sprijinul specialiștilor naționali și cu suportul financiar al Guvernului Republicii Coreea și al Biroului pentru Populație, Refugiați și Migrație al Departamentului de Stat al SUA.
The post Ghid de intervenție și platformă digitală, noi instrumente pentru sprijinul copiilor cu CES appeared first on ipn.md.
MAI MULT IPN
