Preţul roşiilor a explodat în India din cauza unor fenomene meteo negative, declanşând un val de meme-uri pe reţelele sociale în care costul acestor legume este comparat cu orice, de la benzină şi până la influenţa politică, transmite Bloomberg.
Joi, preţul de vânzare cu amănuntul al roşiilor în New Delhi era de 120 de rupi (1,45 de dolari) pe kilogram, comparativ cu un preţ de 22 de rupi pe kilogram la începutul anului, conform datelor colectate de Ministerul Alimentaţiei. În contrast, preţul unui litru de benzină era de 96 de rupi în capitala Indiei.
Această creştere de 445% a preţului la roşii a stimulat şi activitatea infracţionalitatea. Un fermier din statul Karnataka, din sudul Indiei, a raportat furtul unei cantităţi de roşii echivalentă cu 150.000 de rupi.
Glume pe seama prețurilor crescute la roșii
În India, preţurile la roşii cresc în mod obişnuit în perioada iunie-iulie şi din nou în perioada octombrie-noiembrie din cauza producţiei sezoniere în marile bazine legumicole, a precizat Rohit Kumar Singh, funcţionar din cadrul Ministerul Alimentaţiei. “Preţurile vor începe să scadă în luna august când va începe recoltarea”, a spus Rohit Kumar Singh.
Roşiile şi ceapa sunt subiecte atât de importante în cea mai populată ţară din lume încât o creştere a preţurilor poate declanşa proteste. Unele partide politice la putere în India au pierdut alegerile pentru că nu au putut controla preţurile la ceapă, care alături de roşii sunt esenţiale în alimentaţia de zi cu zi. Preţurile ridicate la alimente ar putea afecta eforturile băncii centrale de a stimula creşterea economică şi a menţine sub control inflaţia.
Reţelele sociale sunt inundate în India cu diferite meme care au legătură cu roşiile. Una din aceste meme spune că primeşti un iPhone gratuit la cumpărarea unui kilogram de roşii. Într-o aluzie la unii politicieni din opoziţie care au decis să schimbe tabăra şi să se alăture partidului la putere în statul Maharashtra, un video pe YouTube spune că politicienii sunt mai ieftin de cumpărat decât roşiile, potrivit Agerpres.